Wethouder Jeffrey Keus en directeur-bestuurder Rob van den Broeke van wooncorporatie Rijswijk Wonen hebben op 28 oktober 2020 de koopovereenkomst voor de grond getekend voor de bouw van Our House. Deze regionale woonvoorziening voor verstandelijk beperkten met autisme is daarmee wederom een stap dichterbij gekomen.

Tijdens de feestelijke, weliswaar digitale, bijeenkomst hadden de bestuurders volop complimenten voor de ouders en vrijwilligers van Our House. Wethouder Keus: “Stichting Our House is een initiatief van een groep ouders. In RijswijkBuiten realiseren wij voor hun kinderen een thuis, waar rekening gehouden wordt met hun dromen en wensen! Ik vind het vooral supermooi voor de ouders en vrijwilligers die ondanks tegenslagen dit alles toch voor elkaar hebben gekregen. Het is echt niet niks. Gefeliciteerd!”

Om te vervolgen: ”Ik ben erg trots dat deze bijzondere woonvorm een plek krijgt in RijswijkBuiten. Het is een mooie toevoeging van een woonzorg-concept in Rijswijk. De samenwerking met Rijswijk Wonen en bouwbedrijf Tetteroo is zeer goed. Een zware delegatie, liefst drie wethouders van Rijswijk, is aanwezig bij deze digitale bijeenkomst. Dat geeft aan welk belang Rijswijk aan Our House hecht. Een bijzonder compliment aan alle ouders en vrijwilligers!”

Ook directeur Rob van den Broeke van Rijswijk Wonen had oog voor de inzet van de vrijwilligers. “Soms komt in zo´n proces voor dat je drie stappen vooruit en vervolgens wee twee stappen achteruit doet. Des te leuker is het voor de ouders, vrijwilligers en samenwerkende partijen als de finish in zicht komt. Rijswijk Wonen wil werken aan een ongedeelde stad. Iedereen doet mee. Our House is daarmee een pareltje in ons pakket. Juist omdat dit alles voor deze bijzondere doelgroep is, geeft het de meeste voldoening.”