Stichting Our House heeft zondag 13 november uit handen van voorzitter Ger Bulder van de Rotaryclub Rijswijk een donatie van circa 2.600 euro in ontvangst mogen nemen.

Stichting Our House heeft al een prima bestemming voor de donatie. “We kunnen de bijdrage goed gebruiken voor de inrichting vanOur House, het toekomstige onderkomen waar 15 jongvolwassenen met een verstandelijke beperking, eventueel met autisme, zelfstandig én onder begeleiding onderdak gaan krijgen”, zegt voorzitter Ton Henskes. De eerste plannen voor Our House in RijswijkBuiten werden in het voorjaar van 2014 aan de gemeenteraad gepresenteerd.

Groen Licht

De start van de nieuwbouw die mogelijk wordt gemaakt door woningcorporatie Rijswijk Wonen, heeft – na eerdere strubbelingen met de Delftse buurman DSM – evenwel een jaar geleden opnieuw fikse vertraging opgelopen door het onverwachte faillissement van aannemersbedrijf Tetteroo. “Rijswijk Wonen doet er alles aan om de nieuwbouw te realiseren. Inmiddels hebben we goede hoop dat er nog voor het eind van dit jaar groen licht komt voor de bouw van Our House”, aldus Ton Henskes. “2023 belooft dus voor ons een druk jaar te worden.”

Spannend

“Het wordt de komende maanden heel spannend”, zegt Mario Alkemade. Hij is de vader van Gijs die de cheque namens Our House in ontvangst heeft genomen.  Gijs is een van de toekomstige bewoners van de nieuwbouw – naast tuincentrum Groenrijk – in Rijswijk Buiten.  Vader Alkemade: “Na eerdere vertragingen hopen we dat binnenkort alles rondkomt en de bouw snel gaat beginnen. We hebben al zo lang moeten wachten. Het is alweer een jaar geleden dat de vorige aannemer failliet ging.”

Rotaryclub

“Elke maand doneren we de opbrengst van onze tweedehands boekenwinkel in Oud Rijswijk voor de volle honderd procent aan een goed doel”, zegt Ger Bulder van de Rotaryclub Rijswijk. De maand oktober leverde een fraaie cheque van ruim 2.600 euro op voor Stichting Our House. De opbrengst van november van de Rijswijkse Boekenmarkt is bestemd voor de Weggeef Winkel Rijswijk.

Voorwaarde

“Onze donatie is altijd voor een goed doel”, vervolgt Ger Bulder. Meerdere Rijswijkse goede doelen, zoals kinderboerderij ’t Akkertje en de Voedselbank, zijn Our House voorgegaan. “Een belangrijke voorwaarde is dat het goede doel als het ware aanraakbaar moet zijn.” Zichtbaar, maatschappelijk betrokken en dichtbij de mensen zijn de sleutelwoorden om voor een bijdrage van de Rijswijkse Boekenmarkt in aanmerking te komen.