Bouw van Our House is gestart!

By 21 juni 2023No Comments

De bouw van Our House is gestart! De nieuwbouw, gelegen naast tuincentrum GroenRijk ’t Haantje in Rijswijk Buiten, biedt over pakweg een jaar huisvesting aan 15 jongvolwassen bewoners met een verstandelijke beperking.

Rijswijk Wonen, Batenburg Bouw en Ontwikkeling en Stichting Our House nodigden de toekomstige bewoners, ouders/verzorgers en de betrokken wethouders Larissa Bentvelzen en Armand van der Laar uit voor een feestelijke bijeenkomst op de bouwplaats.
Onlangs heeft de gemeente Rijswijk met een ondersteunend initiatief de nieuwbouw definitief mogelijk gemaakt. Eindelijk, negen jaar na de eerste plannen en enkele vertragingen, is de nieuwbouw gestart. De medewerking van de gemeente Rijswijk, zo betoogde wethouder Bentvelzen, past bij lokale doelen als zorg om de hoek en dichtbij, maar ook de maatschappelijke wens om iedereen in Rijswijk de mogelijkheid te bieden mee te doen.
Voor die laatste groep, de bewoners doorgaans met een verstandelijke beperking en eventueel autistisme, doen we het met z’n allen, zo laat voorzitter Ton Henskes namens het bestuur van Our House weten. “Toen ik hoorde dat de opdracht voor de bouw was verstrekt, dacht ik: ‘Eindelijk!’ Niet als verwijt, maar met opluchting en grote blijdschap”, aldus Ton Henskens.
Naast een dankwoord aan betrokken partijen alsmede de sponsors en gemeente Rijswijk, realiseert voorzitter Henskens dat een woord van dank naar woningcorporatie Rijswijk Wonen meer dan terecht is. “Rijswijk Wonen heeft kosten noch moeite bespaard om dit project tot een goed doeleinde te leiden. Wat ons betreft een prima voorbeeld van sociaal ondernemen!”
Om te vervolgen: “De verwezenlijking van een droom van een groep ouders om een woonvoorziening te bouwen waar hun kinderen, binnen hun mogelijkheden een zo zelfstandig mogelijk hun leven kunnen vormgeven, komt nu echt in zicht. Veel bewondering heb ik voor hun geduld. Als alles goed gaat, hopen we hier over ruim een jaar weer te staan om de sleutel van dit prachtige huis in ontvangst te nemen.”